Zajęcia
ZAJĘCIA TANECZNE Zajęci taneczne rozwijają sprawność nie tylko fizyczną, uwrażliwiają też na partnera, dają możliwość odreagowania negatywnych emocji, zachowań, umożliwiają koordynację ruchów. Cele zajęć: nabywanie przez dzieci umiejętności wykonywania podstawowych kroków i figur w tańcach; wyrabianie poczucia rytmu, słuchu, płynności ruchów; rozwijanie indywidualnych zainteresowań i zamiłowań, zdolności; nabycie umiejętności pokonywania nieśmiałości i tremy podczas prezentowania się; nauczanie harmonijnego współżycia w grupie, podporządkowania się przepisom, samoopanowania. |
|
ZAJĘCIA Z PSYCHOLOGIEM Praca psychologa skierowana jest przede wszystkim na kontakt indywidualny z dzieckiem. Zajęcia mają na celu wspomaganie rozwoju dziecka w sferze emocjonalnej, poznawczej i społecznej. Cele zajęć: ♥ jak pracować w grupie? ♥ "Kim jestem" – obraz samego siebie; ♥ "Co to są uczuci" i jak ja je czuje? ♥ "Jak mówić, żeby inni mnie słuchali"? ♥ "Dobre wybory" jak podejmować decyzję? ♥ Czy stres może mobilizować? |
|
ZAJĘCIA SOCJOTERAPEUTYCZNE Zajęcia socjoterapeutyczne mają za zadanie wspomaganie dzieci i młodzieży w rozwoju rzeczywistości poprzez realizację celów edukacyjnych, rozwojowych i terapeutycznych. Cele zajęć: ☺ wzmacnianie pozytywnych cech charakteru; ☺ kształtowanie postaw społecznych; ☺ wyzwolenie zdolności organizacyjnych i pomysłowości; ☺ wzajemne wspieranie się; ☺ uczenie się dostrzegania swoich mocnych i słabych stron; ☺ rozwijanie zainteresowań. |
|
ZAJĘCIA PLASTYCZNE Podczas zajęć rozwijane są zdolności plastyczne dzieci oraz możliwość wyrażania siebie za pomocą technik plastycznych. Prowadzone są w formie indywidualnej jak i grupowej (np. tworzenie wspólnej pracy). Cele zajęć: zapoznanie z różnymi technikami plastycznymi i obserwowanie uzyskanych efektów; rozwijanie zmysłu estetyki i potrzeby tworzenia; rozwijanie kreatywności, zdolności wyobrażania i produkowania czegoś nowego, oryginalnego; rozwijanie możliwości innowacyjnych poprzez wyszukiwanie różnych rozwiązań dotyczących tego samego tematu; posługiwanie się niekonwencjonalnymi materiałami jako środkiem wyrazu.
|
|
ZAJĘCIA INFORMATYCZNE Podczas zajęć rozwija się zainteresowania informatyczne dzieci. Wspiera dostrzeganie korzyści i zagrożeń związanych z rozwojem informatyki. Cele zajęć: @ rozwijanie i pogłębianie zainteresowań informatyką poprzez pokazywanie jej praktycznego zastosowania; @ korzystanie z niekonwencjonalnych źródeł informacji: multimedia, internet; @ przygotowanie dzieci do życia w społeczeństwie informatycznym; @ rozwijanie umiejętności zastosowania programów użytkowych i edukacyjnych. |
|
ZAJĘCIA MUZYCZNE Zajęcia są ważną częścią rozwoju dziecka. Muzyka może uspokajać jak również pobudzać. Wiele dzieci dzięki takim zajęciom może także odkryć w sobie talent muzyczny który wykorzysta w przyszłości. Cele zajęć: ♫ rozwijanie muzykalności; ♫ rozwijanie słuchu i sprawności głosowych; ♫ inspiruje dzieci do twórczej ekspresji i empatii; ♫ doskonalimy u dzieci orientację w przestrzeni. |
|
ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE Zajęcia mają za zadanie kształtowanie właściwej mowy, doskonalenie, a także o usuwaniu różnego rodzaju wad i zaburzeń mowy. Cele zajęć: - usprawnianie narządów mowy w trakcie zajęć grupowych oraz indywidualnych; - doskonalenie wywołanych głosek; - wzbogacenie słownika mowy czynnej i biernej; - doskonalenie sprawności językowej. |
|
ZAJĘCIA EDUKACYJNE Zajęcia mają na celu wspomaganie dzieci w trudnościach i niepowodzeniach szkolnych i wychowawczych. W czasie zajęć wychowankowie otrzymują pomoc w nauce oraz odrabianiu prac domowych jak również powtarzaniu, utrwalaniu nieopanowanych, trudniejszych treści programowych. |
|
ZAPASY Sport walki, polegający na fizycznym zmaganiu dwóch zawodników. Zapasy jako forma bezkrwawego współzawodnictwa znane są z okresów poprzedzających kulturę hellenistyczną. Cele zajęć:
|
|
« poprzednia | następna » |
---|