Działalność placówki

Ciekawostki

Zajęcia


ZAJĘCIA TANECZNE

Zajęci taneczne rozwijają sprawność nie tylko fizyczną, uwrażliwiają też na partnera, dają możliwość odreagowania negatywnych emocji, zachowań, umożliwiają koordynację ruchów.

Cele zajęć:

nabywanie przez dzieci umiejętności wykonywania podstawowych kroków i figur w tańcach;

wyrabianie poczucia rytmu, słuchu, płynności ruchów;

rozwijanie indywidualnych zainteresowań i zamiłowań, zdolności;

nabycie umiejętności pokonywania nieśmiałości i tremy podczas prezentowania się;

nauczanie harmonijnego współżycia w grupie, podporządkowania się przepisom, samoopanowania.


 

 

 

ZAJĘCIA Z PSYCHOLOGIEM

Praca psychologa skierowana jest przede wszystkim na kontakt indywidualny z dzieckiem. Zajęcia mają na celu wspomaganie rozwoju dziecka w sferze emocjonalnej, poznawczej i społecznej.

Cele zajęć:

♥  jak pracować w grupie?

♥  "Kim jestem" – obraz samego siebie;

♥  "Co to są uczuci" i jak ja je czuje?

♥  "Jak mówić, żeby inni mnie słuchali"?

♥  "Dobre wybory" jak podejmować decyzję?

♥  Czy stres może mobilizować?


 

 

 

                  

ZAJĘCIA SOCJOTERAPEUTYCZNE  

Zajęcia socjoterapeutyczne mają za zadanie wspomaganie dzieci i młodzieży w rozwoju rzeczywistości poprzez realizację celów edukacyjnych, rozwojowych i terapeutycznych.

Cele zajęć:

☺ wzmacnianie pozytywnych cech charakteru;

☺ kształtowanie postaw społecznych;

☺ wyzwolenie zdolności organizacyjnych i pomysłowości;

☺ wzajemne wspieranie się;

☺ uczenie się dostrzegania swoich mocnych i słabych stron;

☺ rozwijanie zainteresowań.



 

 

ZAJĘCIA PLASTYCZNE

Podczas zajęć rozwijane są zdolności plastyczne dzieci oraz możliwość wyrażania siebie za pomocą technik plastycznych. Prowadzone są w formie indywidualnej jak i grupowej (np. tworzenie wspólnej pracy).

Cele zajęć:

zapoznanie z różnymi technikami plastycznymi i obserwowanie uzyskanych efektów;

rozwijanie zmysłu estetyki i potrzeby tworzenia;

rozwijanie kreatywności, zdolności wyobrażania i produkowania czegoś nowego, oryginalnego;

rozwijanie możliwości innowacyjnych poprzez wyszukiwanie różnych rozwiązań dotyczących tego samego tematu;

posługiwanie się niekonwencjonalnymi materiałami jako środkiem wyrazu.

 

 

ZAJĘCIA INFORMATYCZNE

Podczas zajęć rozwija się zainteresowania informatyczne dzieci. Wspiera dostrzeganie korzyści i zagrożeń związanych z rozwojem informatyki.

 Cele zajęć:

 @ rozwijanie i pogłębianie zainteresowań informatyką poprzez pokazywanie jej praktycznego zastosowania;

@ korzystanie z niekonwencjonalnych źródeł informacji: multimedia, internet;

@ przygotowanie dzieci do życia w społeczeństwie informatycznym;

@ rozwijanie umiejętności zastosowania programów użytkowych i edukacyjnych.

 

 

            

 

ZAJĘCIA MUZYCZNE

Zajęcia są ważną częścią rozwoju dziecka. Muzyka może uspokajać jak również pobudzać. Wiele dzieci dzięki takim zajęciom może także odkryć w sobie talent muzyczny który wykorzysta w przyszłości.

Cele zajęć:

♫ rozwijanie muzykalności;

♫ rozwijanie słuchu i sprawności głosowych;

♫ inspiruje dzieci do twórczej ekspresji i empatii;

♫ doskonalimy u dzieci orientację w przestrzeni.

 

 

      

 

  

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

Zajęcia mają za zadanie kształtowanie właściwej mowy, doskonalenie, a także o usuwaniu różnego rodzaju wad i zaburzeń mowy.

Cele zajęć:

- usprawnianie narządów mowy w trakcie zajęć grupowych oraz indywidualnych;

- doskonalenie wywołanych głosek;

- wzbogacenie słownika mowy czynnej i biernej;

- doskonalenie sprawności językowej.

 

          

  

ZAJĘCIA EDUKACYJNE

 

Zajęcia mają na celu wspomaganie dzieci w trudnościach i niepowodzeniach szkolnych i wychowawczych. W czasie zajęć wychowankowie otrzymują pomoc w nauce oraz odrabianiu prac domowych jak również powtarzaniu, utrwalaniu nieopanowanych, trudniejszych treści programowych.

 

         

  

ZAPASY

Sport walki, polegający na fizycznym zmaganiu dwóch zawodników. Zapasy jako forma bezkrwawego współzawodnictwa znane są z okresów poprzedzających kulturę hellenistyczną.

Cele zajęć:

  • - nauka walki fair play

  • - wyrabianie spostrzegawczości

  • - wzmacnianie dobrych postaw i pewności siebie

  • - współpraca w grupie